tisdag 12 januari 2016

Vad hände egentligen längst vägen ?

Tänk vad man ändrar sej...

Ja nu tänker jag mest på mode och trender i heminredning..

När mitt första gossebarn Anton såg dagens ljus var jag 25 år och var en mycket trendkänslig ung dam som ville hänga med i svängarna.

Året var 1990
Man kunde praktiskt taget MÖRDA för ett par luftiga gardinlängder i aprikosfärg
eller dom obligatoriska avocadofärgade väggarna, gärna med  bård i grekisk meander som var så snyggt.
Och givetvis hade man målat dom själv eller SVAMPAT med en grekisk havssvamp man köpt på semestern (och det satt långt inne..)

Man skulle ha valv i lägenheten som allmännyttan satte in och kostade 68 kr extra i månaden på hyran.
Alla gick till varann för att beskåda varandras valv.

Det mesta var faktiskt pastelligt och, eller färgstarkt.
och i fura...
och smide..
Och trähyllan Ivan flyttade in i allas vardagsrum.

Plötsligt gick larmet ...

En väninna hade köpt en HÄNGMATTA för bananer !!
Alla rusade dit i sina jazzbyxor och Aqua Limonetröjor och tittade och "orgasmen " var nära...guuud så häftigt !
Man drack café au lait, gärna i "boule"som var väldigt trendigt och var du en lyckans ost kom du över en termos med dito kaffegods i trikolorens färger som Arla lanserade på 80-talet men fortfarande var hårdvaluta.

Men vad hände med oss sen ??

Är det åldern , ekonomin, tiden..?

Eller har man kanske bara bättre smak ? 

Any way...Jag tycker att jag har hittat min stil nu.

Men jag är glad för att jag fick uppleva du glada 90-tal..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar