måndag 25 januari 2016

Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Hugos

Idag tog jag steget..

Har börjat flyttat in lite saker !

När jag fyllde 50 år i somras fick jag ett presentkort på Interflora på en rejäl summa pengar av mina kära gudföräldrar.
Jag har satt sprätt på dom idag.
Har tummat på det vackra plastkortet laddat med lycka sedan juni men har icke gett vika !
Klart att det skulle användas till startgrönskan till Hugos .
Så det vackra gröna fick flytta in idag.

Och då gick slemproppen - poff !

 Precis som att vänta barn å vänta å vänta..
och boa och boa
och inget händer.
Men nu så fick jag all den där energin som behövdes för att planera det sista..
Jag jublar jaaaaaaa !

Ett halvårs längtan och planering av ..
hur skall vi ha det ?
när skall vi ha det ?
var skall vi ha det ?

I våra huvuden har det snurrat..
teaklister
tätvuxen norrländsk fura
porslinshoar
historiska tapeter
bakelithandtag
spelbordslampor
brunfernissa
linolja
murbruk
blablablabla
Och vi har faktiskt alltid varit överens - bra där Willig/Nordblom, riktigt bra.

I helgen var jag på prästgårdstömning i Tanum. 
Den gamla anrika prästgården från 1872 såldes innan jul och nu skulle inventarierna bort.
Lyckans lilla jag som kom över ett vackert eldställ, en eldröd matta i ull och några jättefina lampor.
Och idag har prästens lilla eldgaffel fått flytta in bredvid murstocken i väntan på kaminen som kommer nästa vecka.

Har också börjat inreda skafferiet som pryder sin plats i köket.
Hittade tjusigt vaxat hyllpapper på Hedemyhrs och traskade sedan över gatan till Kerstins Tyg & tråd och köpte hyllbårder i prima spets.

I morgon tar jag fram alla mina stora glasburkar och fyller med,

vetemjöl..
manitoba creammjöl..
strösocker..
havregryn..
gula ärtor..
sockerskorpor..
och ställer in skafferiet !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar