måndag 11 januari 2016

Minnen - ett ord jag tycker om.




Åhhh vad jag gillar gamla fina saker !

Något som är lite nött, använt, smekt av en hand och kanske älskat av en annan person i en annan tid.

Till jul frågade min mamma mej vad jag önskade mej i julklapp.
Inget säger jag bestämt och ångrar mej i samma sekund...
Inte kan man säga till sin 86-åriga mamma att man önskar sej INGET..låter ju inte klokt !

"Alltså inget som man kan köpa menar jag " säger jag räddande, "utan något som du har använt och som väcker minnen i mej...."

På julafton när vi besöker henne står en Kockums stekgryta i ljusblå emalj på bordet insvept i silkespapper.
Mamma & pappas stekgryta som användes så flitigt i det Willigska hemmet.
Som puttrade och rök, 

av revbensspjäll..
stekt kyckling..
fläskkarré..
hare..
rådjurssadel..

Hon visste vad jag menade när jag sa att jag har det jag behöver,
behöver bara boosta upp mej med barndomsminnen i form av saker som cirkulerat runt mej i min fantastiska uppväxt.

Stekgrytan får ni se någon annan gång, håll tillgodo med vår ursnygga kryddhylla vi köpt på blocket och renoverat.
Kommer sitta som en smäck på timmerväggen bakom !

Kram >3

Ps...bilden nedan är en renoveringselfie ( tyvärr har vi tagit få sådana..)  Vi tog den när vi slipade bort puts från Hugos tegelväggar vi lyft fram.
En kul bild tycker jag !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar