torsdag 14 januari 2016

Tysta steg och knarrande dörrar


 Hur vet man att ens hus är hemsökt ?

Och måste det vara så att något som är hemsökt är negativt och kusligt ?

När jag berättar om Hugos hus har jag flera gånger fått frågan.." Spökar det ? "
Kan det vara så att vårt hus uppfyller alla kriterier som spökhus bara för att det är gammalt ?
För inte ser det speciellt skräckinjagande ut.

Ett snällt litet hus i hamnen..
Där det bara bott snälla människor..

Visst har man tänkt tanken,  "undrar vad Viktoria och farbror Hugo hade tyckt om det här..?"

Men inga tecken på irritation eller förargelse.

Inga omkullvälta målarpytsar..
Inga dunkningar i väggarna..
Inga nerrivna tapeter som ligger i drivor på golvet ...
Inget som gömmer sej i dunkla vrår..
Inga kalla kårar..

Ingenting faktiskt..

Bara
kärlek..
värme..
inbjudande harmonisk trygghet
av att någon & några har bott här 
i ca 166 år !

Ps...Den vackra bonaden nedan har jag köpt på Tradera.
Den har hängt i ett välsignat litet missionshus i Ovanmyra utanför Rättvik.
( Bara en så´n sak...)




1 kommentar:

  1. Åh vad fin! Jag köpte en på Väjerns loppis det står "Huslig förnöjsamhet är himmelsk lycksalighet" :-) Hade passat hos dig med. Nu ska jag nå himmelsk lycksalighet genom att diska

    SvaraRadera